Sunday, August 9, 2009

Gotong royong pemuda

Pada 9 Ogos 2009, Pemuda UMNO Cawangan Pendamar telah menlancarkan aktiviti gotong royong sempena aktiviti sukaneka yang akan berlangsung pada 16 Ogos 2009 nanti. Alhamdulillah, selesai sudah gotong royong ini, Sambutan yang diterima dari penduduk kampung amat memuaskan.
 
Untuk makluman. Aktiviti gotong royong ini telah bermula dari pukul 8.30 pagi dan berakhir pada pukul 12.30 tengahari, telah selesai awal kerana melakukan secara beramai-ramai dan saling bekerjasama antara satu sama lain.

Keadaan di seluruh kawasan kini bertambah kemas berbanding suasana terdahulu, dengan adanya aktiviti sebegini, bukan sahaja dapat menyihatkan tubuh badan malah dapat mengeratkan hubungan tali silaturrahim dan saling kenal mengenal sesama penduduk. Bagi saya, Konsep satu Malaysia harus dipupuk di peringkat yang kecil terlebih dahulu sebegini, Akhir kata, terima kasih kepada mereka yang terlibat dalam aktiviti sebegini, insyaallah, kami pasti melaksanakan program yang baik ini semula demi kesejahteraan penduduk dan rakyat.
Gambar-gambar Aktiviti Gotong Royong.

a) Pemuda sedang mengukur dan menampal untuk membuat garisan baru, betul-betul bersemangat waja.



b) Penat, walaupun panas terik, tetap masih meneruskan juga, demi pertandingan sukaneka rakyat, yang bakal berlangsung!


c) 'Orang kuat' gotong royong, sedang menebuk gelanggang untuk membuat tiang baru!


e) Akhirnya, inilah hasilnya, terima kasih pada mereka yang berkerja keras bagi mencantikkan kawasan sukaneka kali ini.
 
Akhir kata, saya mengucapkan jutaan terima kasih pada mereka yang terlibat pada gotong royong kali ini, saya berharap agar akan dapat diadakan setiap bulan bagi kesejahteraan penduduk di kawasan kita, kita harus menjadi belia&Pemuda contoh serta menjadi Ikon yang positif bagi kacamata penduduk setempat. Sekian

No comments:

Post a Comment